Articol în:
Revista Cariere: Jurnal de leadership
de Ana Roșca
21 iulie 2022
Cei care mă cunosc îndeaproape știu că îmi plac provocările și să ies din zona de confort, așa că atunci când a apărut oportunitatea de a prelua un nou business, respectiv salonul de înfrumusețare, situat în proximitatea biroului de traduceri, nu am ezitat. Sunt întrebată foarte des de ce m-am implicat în acest business, cele două domenii fiind total diferite, iar răspunsul este simplu: emoția și entuziasmul unui nou început. Practic, a fost vorba despre o preluare a salonului, care avea activitate de aproape 15 ani, însă pandemia a afectat întregul business. A fost puțin mai ușor pentru că aveam deja o parte a personalului și atunci eu am adus doar câteva schimbări. Prima măsura a fost ca eu, Ana Roșca, să introduc masajul ca serviciu întrucât m-am gândit că după pandemie, oamenii au nevoie de puțină relaxare și câteva momente doar pentru ei. Însă, m-am lovit de o problemă: deși toți înțelegeau nevoia unui masaj, era o reticență sau chiar teamă, de aceea clientele care veneau deja la salon pentru un serviciu la coafor sau o manichiură, au beneficiat de un masaj de relaxare de 30 de minute oferit în mod gratuit.
Încetul cu încetul, când clientele au înțeles că normele de siguranță se respectă cu strictețe și au simțit căldura și atenția de care beneficiau în cadrul ședinței de masaj, au revenit pentru abonamente la masaj. Practic, am avut de ales între a avea un angajat care nu putea să facă ce își dorea cel mai mult și a oferi ceva clientelor în semn de recunoștință pentru că erau alături de noi în acele momente dificile, deci alegerea nu a fost una dificilă, din punctul meu de vedere. Atunci când vorbim despre servicii, indiferent care ar fi acelea, totul reprezintă o experiență, iar micile detalii fac mereu diferența. Spațiul salonului este unul destul de generos, astfel încât serviciile se desfășoară în camere diferite, deci clientele care veneau pentru o manichiură nici nu se întâlneau cu cele care veneau la cosmetică sau coafor, ceea ce a reprezentat un mare plus pentru clientele noastre, mai ales în acea perioadă dificilă. Programările erau făcute în așa fel încât să permită o igienizare riguroasă a spațiilor, eforturi care au fost apreciate de către clientele noastre pentru că erau multe cliente noi care au venit la salonul Urban Mom Studio pentru că fusese recomandat ca fiind un loc unde se respectă cu strictețe normele de siguranță.
Normele de siguranță continuă să fie unul din punctele noastre forte, mai ales pentru că mare parte din clientele noastre sunt mame și deseori vin la salon însoțite de copii, care, în timpul cât mamele lor se relaxează, pot colora și pot petrece timp de calitate în compania fetelor din salon, deci este o atmosferă plină de căldură și bucurie, simțindu-ne ca într-o mică familie.
La biroul de traduceri am lucrat fizic toată perioada pandemiei, cu excepția acelor luni când totul a fost blocat, dar chiar și atunci am fost prezenți în mediul online. Am înțeles că în acele momente nu era vorba despre a face vânzări, ci despre a fi alături de clienții noștri, de a-i sprijini, așa că ne-am schimbat mesajul de marketing și încercam să aducem zâmbetul pe buzele celor care ne urmăreau paginile de Social Media, venind cu mesaje cu #traducemstareadebine, care, după atâta timp, a rămas în memoria clienților noștri. Când au început să apară testele Covid și oamenii puteau să plece, a fost nevoie de traducerea testelor în limbile engleză și germană și pot să spun că, pentru o bună perioadă de timp, am fost singurul birou de traduceri care oferea acest serviciu. A fost un efort extraordinar, lucram inclusiv în weekend, la ore foarte târzii, pentru că erau clienți care ne sunau chiar din aeroport să ne solicite traducerea testelor și noi le trimiteam în format electronic în maxim 30 de minute, astfel încât aceștia să poată pleca.
De asemenea, în acea perioadă am venit în sprijinul clienților noștri cu servicii de traducere și subtitrare pentru filmele cu rol motivațional, care erau utilizate în cadrul întâlnirilor companiilor. Conferințele la care ofeream interpretariat s-au mutat în mediul online, dar pentru noi nu a fost ceva dificil, pentru că eram deja obișnuiți cu mediul online, iar interpreții noștri sunt adevărați profesioniști, ceea ce a permis o tranziție ușoară. Situațiile de criză impun soluții rapide și presupun mult efort, dar cu oamenii potriviți lângă tine, nimic nu e imposibil, iar oamenii minunați de lângă mine, atât de la biroul de traduceri, cât și de la salonul de înfrumusețare, merită orice efort. Practic, de aceea am ales antreprenoriatul, nu? Mi-am asumat faptul că vor fi multe provocări de-a lungul parcursului meu și că este necesar să fiu pregătită sa le fac față. Toată perioada pandemiei, în puținele momente libere, mă bucuram de cursuri, conferințe și cărți care să mă îmi ofere ideile necesare pentru a găsi soluții potrivite. Sunt două tipuri de oameni: cei care văd ce se întâmplă și se plâng de acea situație, fără să facă nimic, sau cei care văd ce se întâmplă și acționează. Din punctul meu de vedere, prefer o acțiune greșită, din care am ceva de învățat, decât să aleg să devin un simplu spectator și să nu acționez.
Oamenii deosebiți de lângă mine, angajați, colaboratori, parteneri de business, membri din comunitățile de networking ne-au ajutat să depășim cu bine o perioadă dificilă și vă așteptăm cu drag pentru a beneficia de magia Urban Mom Studio, un salon care vă oferă servicii de manichiură/pedichiură, masaj, cosmetică, coafor, atât pentru femei, cât și pentru bărbați și de a #traducestareadebine la Traduce.re, un birou de traduceri cu 16 ani de activitate, care oferă servicii de traducere din toate limbile de circulație internațională, servicii de traducere pentru cărți de adulți și copii, subtitrări și dublări de filme și interpretariat la conferințe.
Fotografii: Magda Constantin
Citește articolul original aici.